wtorek, 8 października 2013

Lana Del Rey on my top

Do tej pory zawsze malowałam napisy na koszulkach farbami do tkanin. Tym razem postanowiłam spróbować zrobić go za pomocą papieru transferowego. Wybrałam się w poszukiwania takiego papieru i znalazłam ale w Krakowie kosztował on aż 16 zł za jedną kartkę!  Na szczęście udało mi się go dostać trzy razy taniej w moim rodzinnym mieście Jędrzejowie. Może akurat trafiłam na taki sklep w krk, może znacie miejsca gdzie można go kupować taniej? Papier ten służy do nadrukowania wzoru, a następnie do przyprasowania go do koszulki. Polecam zdecydowanie tę metodę osobom które nie mają żadnych zdolności plastycznych.
Na początku w Photoshopie wykonałam napis Lana Del Rey wybierając odpowiednio grubą czcionkę, a następnie wypełniłam litery zdjęciem z różami. Możecie znaleźć wiele tutoriali jak zrobić taki napis w tym programie.
Teraz wystarczy wydrukować ten napis na papierze transferowym w ODBICIU LUSTRZANYM. To jest najważniejsze ponieważ przyklejamy litery układając je wzorem do koszulki. Każde słowo wydrukowałam na osobnej kartce, aby było w miarę duże. Wycinamy wszystkie litery i układamy na wyprasowaną gładką powierzchnię. Następnie zaprasowujemy żelazkiem przez minutę, ściągamy delikatnie papier z liter i gotowe! Zakochałam się w tej metodzie, ponieważ daje o wiele więcej możliwości niż farby. Jest szybka i banalnie prosta. Polecam :)


41 komentarzy:

  1. a spódniczka to też wytwór diy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją drogą kiedyś też się przymierzałam do takiego zdobienia bluzki, z tego co rok/dwa temu szukałam, na allegro takie papiery się znajdują, ale w cenach nie orientuję się niestety. Może coś taniej by wyszło :)

      Usuń
  2. jejku śliczne ♥ w jakiej cenie kupiłaś ten papier ? i gdzie go wgl znalazłaś ? ;O
    genialne ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod pytaniem :)
      Świetnie to wygląda a spódniczka też urocza ;)

      Usuń
    2. Jedna kartka 5 zł, kupiłam w swoim mieście Jędrzejowie w papierniczym

      Usuń
  3. Wow *.* nawet nie wiedziałam że istnieje taki sposób xd chyba wypróbuje ;d
    mam taką samą spódnicę -.-

    OdpowiedzUsuń
  4. super efekt. :) Ja już dawno temu próbowałam, ale niestety przejechałam się trochę na tej metodzie. Jeden nadruk zrobiłam na zbyt elastycznym materiale i szybko się 'rozszedł', a drugi już na bardziej odpowiednim, ale jest bardzo sztywny. Jak Twoja koszulka? Wygodnie się nosi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koszulka jest zwykła bawełniana. Mam nadzieje że będzie się trzymać ok :)

      Usuń
  5. łooooł cudowne ! Muszę koniecznie wypróbować ten sposób! ;3

    http://oneewayyorranotherr.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny napis! Jestem zszokowana że w Jędrzejowie można kupić taki papier, gdyż gdy chciałam kupić farby do materiału, nigdzie ich nie było i oczywiście zamówiłam na allegro. Bardzo jestem ciekawa tego papieru transferowego, więc jeśli byś mogła mi powiedzieć gdzie dokładnie go kupiłaś, byłabym Ci ogromnie wdzięczna :)
    Serdecznie pozdrawiam :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam go w tym papierniczym, biurowym na rynku na tej stronie co gomex :)

      Usuń
    2. ahaa :D bardzo Ci dziękuję! Jeśli mogę, to zapraszam do mojego bloga, gdzie dodałam post z namalowanymi prze zemnie rysunkami na bluzkach.

      P.S. Nie mogę się doczekać wypróbowania tego papieru! :D

      Usuń
  7. super koszulka! świetny efekt z tym transferem, chyba też spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. ooo świetnie !
    czas na przeszukanie internetu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie wiedziałam że taki papier jest dostępny :) Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja za taki papier płaciłam 2 zł za sztukę w sklepie z artykułami plastycznymi (w sklepie w Kaliszu).
    Moja koszulka trochę nie wyszła bo Pani w punkcie ksero, gdzie drukowałam grafikę, zapomniała o LUSTRZANYM ODBICIU, a ja tak się podekscytowałam, że będę mieć wreszcie koszulkę z Jimem Morrisonem, że zauważyłam to dopiero po wykonaniu prasowanki. No cóż, będę się trochę wyróżniać :D

    PS sama szyłaś tę spódnicę?

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudna bluzka, tym bardziej, że uwielbiam Lanę :3

    emptywordsmadmoisellechanel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Też uwielbiam Lanę!:) Bardzo ładna wyszła ta koszulka. Zainspirowałaś mnie, bo mam bluzę która jest bardzo ciepła, ale bardzo nudna i szara i chciałam z nią coś zrobić. Nie pomyślałam o naprasowance;) Hmmm a nie wiesz, czy każdą literę trzeba tu wyciąć czy jakbyśmy naprasowały z całą kartką to coś by się stało ? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś naprasowała z całą kartką to odbiłabym się cała biała strona, wiec to raczej wyglądałoby nie ciekawie. Na białej mniej by bylo widać, ale na szarej już tak. Radzę wyciąć litery

      Usuń
  13. Czy pralas juz te bluzke? Zrobilam naprasowywanke mojej corce i wyszlo swietnue, ale po pierwszym praniu... :/ czerwony kolor odbil sie na plecach i cala naprasowywanka lekko sie pomarszczyla. Nie jest najgorzej, ale... moze 40 st. To troche za duzo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi oczywiscie o 40 st. podczas prania.

      Usuń
    2. Jeszcze nie prałam, dopiero co ją zrobiłam. Generalnie ja koszulki które maluję farbami piorę ręcznie i tą też zamierzam prać ręcznie

      Usuń
  14. widziałam, że taki papier można kupić w mediamarkt i saturnie, jakby ktoś miał problem ze znalezieniem :).

    OdpowiedzUsuń
  15. tez przymierzam się do wykonania koszulki z użyciem tego papieru :) a spiera sie ??

    OdpowiedzUsuń
  16. wspaniale wyszło!! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały efekt końcowy! ♥ Również przymierzałam się do wykonania podobnej koszulki, jednak nigdzie nie mogłam znaleźć takiego papieru...

    OdpowiedzUsuń
  18. koszulka świetna! pierwsze słyszę o tym papierze ; o
    PS jak ja ci zazdroszczę tego białego pokoiku :(((

    OdpowiedzUsuń
  19. Woooow, świetny efekt! Jestem bardzo ciekawa, jak Ci się to będzie trzymać, gdybyś w następnym poście coś o tym nadmieniła, byłabym bardzo wdzięczna :) Świetny post.

    OdpowiedzUsuń
  20. sdfghjkvb booska! <3 Uwielbiam Lanę Del Rey <3

    OdpowiedzUsuń
  21. lubimyczytac.bloa.pl/ zapraszam na mojego nowego bloga

    OdpowiedzUsuń
  22. super napraowanka !
    tez musze taka kupic , ale nie wiem czy z Lana :0

    http://bonjourmesdames.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=14696473
    Serdecznie zapraszam do licytowania :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Super! Wydaje się łatwe do wykonania, a jaki fajny efekt ! :)

    Po co przepłacać w sklepach, skoro można zrobić coś takiego samemu, do tego ta satysfakcja z wykonanej pracy :))

    Pozdrawiam :)



    OdpowiedzUsuń
  25. świetne ! koniecznie wypróbuje i zapraszam do mnie
    diy-only-imagination.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej nie spiera sie ten napis podczas prania?

    OdpowiedzUsuń
  27. właśnie, właśnie... jak napis, trzyma się? :)

    OdpowiedzUsuń
  28. ile kupilas takich kartek do tego napisu?

    OdpowiedzUsuń