piątek, 9 maja 2014

DIY Destroyed shorts

Jakiś czas znów mnie tu znowu nie było :) Wekend majowy jak wiecie spędziłam na robieniu jednej z kreacji na pokaz semestralny w SAPU. A w ciągu tego tygodnia zajmuje się drugą, ponieważ teraz mamy ich wykonać dwie. Na fb mogłyście zobaczyć małą zapowiedź pierwszej ;) Dziś chcę pokazać jak zrobiłam sobie kolejne szorty. Z reguły nie kupuję jeansowych spodenek w sklepach, bo większość z nich ma niski stan. Jestem fanką wszystkiego co posiada wysoki stan, dlatego zawsze zaopatruję się w takie rzeczy w ciucholandach. Kupując tam jeansy biorę pod uwagę przede wszystkim kolor, jakość oraz szerokość w talii. Krojem nogawek się nie przejmuję bo i tak zostaną obcięte. Zachęcam Was do próby wykonania takich spodenek, ponieważ nie musicie posiadać ani maszyny do szycia ani umiejętności posługiwania się nią, aby je wykonać.
Zaczynamy od obcięcia nogawek, ja robię to po skosie bo uważam że takie spodenki o wiele lepiej wyglądają niż obcięte na prosto, wydłużają nogi. Następnie robię efekt przetartych jeansów, nacinam nożyczkami kilka razy spodenki i wyciągam niebieskie krótkie nitki, tak aby zostały tylko te białe. Natomiast na dole spodenek robię odwrotnie, pruję nitki wyciągając te białe, a zostawiając pionowe niebieskie. Dodatkowo chciałam aby spodenki wydawały się bardziej sprane i choć trochę przypominały marmurki. Wybielanie najlepiej robić na dworze i w pełnym słońcu, wtedy spodenki będą szybko schły. Wybielacz przelałam do pojemnika po spryskiwaczu do okien i dodałam trochę wody. Wybielamy na suchych spodenkach, to bardzo ważne bo mokre po pierwsze szybciej chłoną wybielacz i nie mamy nad nim kontroli a po drugie mokre ubranie jest sporo ciemniejsze. Jeśli chcemy uzyskać delikatny efekt sprania musimy robić go etapami. Delikatnie spryskiwałam spodenki starając się psiknąć raz no max 2 razy w to samo miejsce. Pamiętajcie nie mamy umoczyć ich w wybielaczu, a lekko zrasić :). Następnie czekamy aż wyschną na słońcu. Jeśli efekt nie jest pożądany powtarzamy czynność, za każdym razem czekając aż wyschną aby widzieć jak bardzo się wybieliły. Efekt nieuwagi można zauważyć w kroku gdzie trochę za dużo psykałam spryskiwaczem i spodenki bardziej się wybieliły. Dlatego ważne jest aby robić to delikatnie :) Na koniec ozdobiłam je ćwiekami, które powbijałam po jeden stronie. I gotowe perfekcyjne spodenki na lato ! :)
Sweter - TK Maxx
Szorty - DIY
Trampki - Converse
 Pozdrawiam !

51 komentarzy:

  1. rewelacyjne. ja nigdy w sh nie mogę znalezc fajnych na swoją chudą xs-kowa dupę c;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No z tym jest ciężko, bardzo często znajduję fajne jeansy, zdejmuje z wieszaka a tam rozmiar gigant, dwie osoby wejdą :p

      Usuń
    2. A ja zaś w domu posiadam jeansy tylko xs-owe po pamusi z wysokim stanem no ale na spotenki będą super ;d A powiedz mi Aniu czy ten ,,ace,, nie niszczy nitek tkaniny i czy nie robią się dziury jak po wybielaczu ?

      Usuń
  2. Spodenki wyszły ci genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny masz sweterek :D Ja ciągle poluję w sh na spodenki z wysokim stanem, ale nic nie mogę znaleźć xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Może jakbym miała zgrabniejsze nogi to od razu bym się zdecydowała? Zresztą mam jedne spodnie do obcięcia to wypróbuję. Twoje prezentują się lepiej niż te co oferują nam w sklepach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam takie spodenki i wyglądają super, ale mnie szlag trafia jak dupa wychodzi dołem. A i jak widzę to u kogoś to dreszcze przechodzą. Udało Ci się zrobić tak żeby nie wyłaziła? i jak to zrobiłaś? bo widzę, że z przodu sa maksymalnie krótkie, a z tyłu może być niebezpiecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tyłu są dłuższe. Widać na zdjęciu bokiem. Starałam się je wyciąć tak żeby z tyłu łuk był głębszy niż z przodu. Najlepiej założyć na siebie spodnie i zaznaczyć sobie ołówkiem miejsce do którego chcemy żeby sięgały :)

      Usuń
    2. Hahah dupa wychodzi dołem :DDD

      Usuń
  6. Efekt Fantastyczny ! Na pewno przerobie tak moje spodnie. Na prawdę wyglądają jak z jakiegoś markowego sklepu. :)

    http://neverrrrstopdreaming.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Extra! Super wygladaja, tylko takie nogi mi brakuja :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ale cudnie Ci wyszło :) Sweterek bardzo mi się podoba!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Spodenki jak każdy projekt piękny! Ale nogi masz jeszcze piękniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cwieki to juz trochę przeżytek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co kto lubi :) Dla mnie nie ma rzeczy które odchodzą w niepamięć dlatego że przestają być modne:)

      Usuń
  11. piękne :) tez takie zrobie :) super ci te dziury wyszly:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślicznie ci wyszły te spodenki :)

    happiness-29.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ćwiczysz coś, że masz takie szczupłe nogi ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie są takie szczupłe :p Nieregularnie ćwiczę treningi na youtubie polecam kanał XHIT

      Usuń
  14. strzępiłaś do pensetą? :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mozesz powiedziec jak zrobilas taka fryzure? sliczne masz wlosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włosy układam lokówką i prostownicą. Nawijam poszczególne pasma trzymają lokówkę pionowo ku dołowi. Tak układam większość włosów. Włosy są wycieniowane, więc krótsze pasma przy twarzy prostuję prostownicą, a następnie lekko je ją wywijam. Mam nadzieje że to zrozumiały opis :p

      Usuń
  16. Czy możesz podpowiedzieć, w którym sh w Krakowie "najłatwiej" będzie znaleźć takie dżinsy pod przeróbkę? (;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam kiedyś cały post na temat sh gdzie kupuję, co gdzie znaleźć, polecam ul. Długą :) Link: http://diy-kiepa.blogspot.com/2012/10/second-hand.html

      Usuń
    2. Dzięki, na pewno skorzystam! Spodenki są rewelacyjne, w sieciówkach pewnie kosztowałyby majątek. Są po prostu idealne : D

      Usuń
  17. Genialnie wyszły, niczym ze sklepu. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kurczę! Są rewelacyjne :-)) mam spodnie w których nie chodzę, a mają trochę wyższy stan ;-) pokombinuję i zobaczymy co z tego wyjdzie ;-DD

    OdpowiedzUsuń
  19. O wow wyszły cudownie :O Najbardziej podobają mi się te powyciągane nitki, perfekcyjnie po prostu :))) A w ogóle to jesteś bardzo, bardzo ładna, zazdroszczę ;))))

    OdpowiedzUsuń
  20. Ostatnio trafilam przez przypadek na Twojego bloga i przjerzałam go całego, gratuluje kreatywności !! :) a pomysł z spodenkami-genialny!:) gdzie kupowałaś / zamawiałaś ćwieki ? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale super pomysł i wykonanie też bardzo fajne ;) gdzie ty złapałaś taką opalenizne, bo mnie maj nie rozpieszcza i cały czas mi zimno ;c chodzisz na solarium? ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. pokaż proszę jak robisz te strzępy na końcach spodni ! :) BŁAGAM, są cudowne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. jejku, zakochałam się w tych spodenkach *.* Twój blog jest wspaniały. daje mi tyle motywacji, inspiracji! W przyszłości również chciałabym zająć się projektowaniem ubrań ;)

    http://luxuro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. cześć :) chciałam się spytać jak szyjesz. Na zwykłej maszynie czy na overlocku ??

    OdpowiedzUsuń
  25. muszę przyznać, że jesteś na prawdę niesamowitą osobą i mega kreatywną :) tworzysz wspaniałe rzeczy, pomimo, że mam całkiem odmienny gust i niektóre z twoich rzezy są dla mnie niepraktyczne to na prawdę podziwiam Twoją osobę i pomysłowość i to co tworzysz :) Życzę powodzenia w dalszym tworzeniu! jestem pewna, iż kiedyś nie jedna osoba założy rzecz twojego projektu!

    OdpowiedzUsuń
  26. świetna przeróbka jeansów!! a z tym swetrem wyglądają przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Te szorty są przeboskie !! wielkie łał ! Sama nie wiem co napisać :D Bardzo mi się podoba jak to zrobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Gdy odwiedzam sh, zawsze szukam takich jeansów. Niestety jeszcze nie znalazłam ;c Wspaniały efekt końcowy! Szorty wyglądają, jak ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowne masz nogi! jeszcze tak opalone używasz jakiś bronzerów, specjalnych balsamów? ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. super! uwielbiam twoje pomysły, gdzie nie potrzebna jest maszyna do szycia, wtedy sama próbuję takie robic :))

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajne :) Też sobie takie robie :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Odpowiedzi
    1. Wybielacz kupisz wszędzie :) nawet w sklepie spożywczym który ma półkę z chemią

      Usuń
  33. Mogłabyś zobrazować jak wyciągać nitki? W moim wykonaniu z pęsetą wyszło to fatalnie i spodenki potrzebują ratunku :D

    OdpowiedzUsuń